Alweer een weekje verder - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anke Dings - WaarBenJij.nu Alweer een weekje verder - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anke Dings - WaarBenJij.nu

Alweer een weekje verder

Blijf op de hoogte en volg Anke

02 September 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Afgelopen woensdag hadden we onze eerste schooldag deze herinnerde me weer meteen aan het feit dat ik mega slecht ben met namen, pfoe wat zagen wij veel nieuwe gezichten die dag! Wel was het erg fijn om wat meer duidelijkheid te krijgen rondom de zaken die ons bezig gaan houden de komende 3 maanden.
De dag erna nam onze begeleidster, Terry, ons meteen mee op sleeptouw en hebben we verscheidene mooie uitkijkpunten bezocht. Vervolgens zijn we met haar naar een lezing van een collega van haar geweest. Ik ging ervanuit dat het niet heel erg leuk zou zijn maar het bleek nog best interessant. En ik wist niet wat me overkwam toen er Maori’s werd geschreeuwd door de zaal.
Op vrijdag was het lekker weer dus vonden we dat we recht hadden op een vrije middag en zijn we op onderzoek uitgegaan in de bossen in Auckland. Het bleek dat deze eruitzagen als een tropisch regenwoud maar helaas liet het klimaat iets anders blijken.
Op zaterdag zijn we met Terry naar de west kust gereden. Als eerste zijn we naar karekare beach geweest waar we onze eigen “survival” tocht hebben gemaakt naar het mooiste plekje op de rots. En op zoek naar glimwormen in de grotten waar Terry vroeger in speelde. Vervolgens wilde we doorrijden naar Lion Rock en nadat Terry per ongeluk de auto naast ons een deuk bezorgde werd onze tocht voortgezet. Bovenop Lion Rock bleek er een wifi punt waardoor ik boven op de berg met Solveig stond te bellen, erg vreemd! Om de tocht goed af te sluiten heeft Terry ons fruit van hier laten proeven, de Tamarillo. Ik zou willen dat ik kon uitleggen waar de smaak op leek maar dan wordt het een zeer vreemde omschrijving ben ik bang voor.
’s Avonds vonden we het tijd voor een drankje en zijn we een kroegje ingegaan met een bandje. Maar bandjes hier spelen meestal eigen gemaakte nummers waardoor het nauwelijks te volgen is. Dus daar waren we snel weg en zijn we iets ingelopen wat op een discotheek leek. Achteraf bleek het een homo-bar maar wow wat heb ik me vermaakt met die mensen daar. En ik kan weer iets van mijn to-do list afstrepen, een homo-vriend maken;) Dinsdag hadden we dan ook weer met hem afgesproken in een andere bar. Volgens mij hebben we nu wel een beetje de plekken gevonden waar we moeten zijn, want ook dit was weer een geslaagd feestje! Buiten dat gaan we natuurlijk ook nog naar school en zijn we bezig met het schrijven van onze scriptie maar zal jullie daar de details van besparen;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

AnkeinNieuwZeeland

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

02 November 2015

Coromandel, Taupo ect

04 Oktober 2015

update

23 September 2015

Tripje met de zweedse mannen

16 September 2015

Ons eerste echte tripje

02 September 2015

Alweer een weekje verder
Anke

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 2876

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 20 Januari 2016

AnkeinNieuwZeeland

Landen bezocht: