update - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anke Dings - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anke Dings - WaarBenJij.nu

update

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vrijdag avond 25-9-2015 (even voor de duidelijkheid) zijn we naar een bierfest geweest. Was even vergeten hoe zoiets eraan toe ging. Maar het idd gewoon lomp zuipen, scheelt dat ik me wel kan aanpassen aan zoiets:D. Zeer geslaagd en meteen een reismaatje voor het komende weekend opgedaan. Dus vrijdag soort van afgesproken dat we zaterdag om 10 uur half 11 geen idee meer precies hoelaat we hadden afgesproken, maar dat we dan iig werden opgehaald om iets te gaan doen. Dus natuurlijk netjes mijn wekkertje om 10 uur gezet, maar geen bericht van Erwin dus misschiet niet helemaal iets afgesproken, dan maar verderslapen:D:D Maar toen er om half 11 op de deur werd geklopt (achteraf blijkbaar voor de 1000 keer) kon ik fijn met mijn brakke koppie gaan openmaken klaarmaken ect. Gelukkig hadden we geen haast dus 2 uur later klaar voor vertrek naar Waikato de hot water beach. Voor degene die niet weten wat het is je kan tijdens EB een gat graven tot er water komt en dat is heet. Maja tijdens EB dus, EB is het niet om 2 uur middags maar om half 11 sochtends. Achjaaa dan maar een ander plan, wat bestond uit naar een ander strand lopen, maar natuurlijk niet via het pad maar via de rotsen. Eenmaal daar leek het ons een goed plan om ook maar even een duik te nemen, want ja je moet wat met 18 graden. Eerst terug over de rotsen waar het water ondertussen al wat hoger kwam want ja het werd vloed. Halverwege bleek dan ook dat we niet meer echt helemaal terug konden, maar gelukkig was er een gat in een rots en nadat Erwin zich erin had laten zakken en nog steeds leefde deden wij dat ook maar en kwamen we weer terug bij het ene strand. Toen maar even een duik genomen wow KOUD maar gelukkig was nadat ik uit de zee kwam alles warmen en leek het net zomer. Zonnen, opdrogen en weer terug want om 9 uur kwamen Wynand en Carlyn om samen met ons de stad onveilig te maken, we zijn er aardig goed in laat ik het daar maar op houden. Tuurlijk konden we zondag niet niks gaan doen en nadat we hebben genoten van onze overheerlijke wentelteefjes zijn we naar one tree hill gereden. Om hier vervolgens de berg te beklimmen te gaan liggen en niet heel veel anders te doen, behalve dan Erwin kennis te laten maken met onze mooie gespreksonderwerpen. Gelukkig was het de 3e dag dat hij met ons omging en was hij al iets gewend. Om de dag af te ronden werden we door hem gedropt bij Mount Eden.
Vervolgens hebben we de hele week hard gezwoegd en gesleuteld aan onze scriptie en uitgepuft in het zonnetje in het Albert Park. Donderdag was het echter alweer tijd voor ontspanning en hebben we ons weer aan de kroegentocht gewaagd. Tuurlijk optijd gaan is optijd naar huis zoals het altijd gaat bij mij.. Idd veel te laat weer in bed waardoor vrijdag er als volgt uitzag: slapen, eten, film, eten, rennen, eten, film, slapen:D. Maar dit betekende wel dat we zaterdag uitgerust onze dood tegemoet konden rijden (Met een gepromoveerde vorm kaart, die Iris had gemaakt op de pc). Want ja we gingen voor een weekendje richting Rotorua met onze Zweden om daar te gaan wildwater raften en nog wat mooie dingen te bekijken. Vol goede moed erheen maar nadat ik 10x had gehoord dat je je goed moest vasthouden en vooral goed naar de instructies moest luisteren zonk de moed toch wel in mijn schoenen. Misschien is dit niet zo mijn ding.. is een beetje zoals denk niet aan een roze olifant, wat doe ik denken aan een roze olifant. Maar verbazingwekkend genoeg ging het vlekkeloos. Daar zaten we dan Saar en ik de minies voorin en de mannen achter ons drijvend richting een waterval van 7 meter hoog. Maar ik schrijf dit dus ik leef nog!:) Helaas veel te kort voor mijn gevoel moesten we weer het water uit. Hierdoor hadden we wel nog tijd om van de hot water springs te genieten. Je kunt je inbeelden alsof je een aapje in het bos bent en een bubbelbad voor apen tegenkomt, in het kort een beek verwarmd water. Stonk als rottend ei maar mega warm, CHILLEN. Nadat we doorweekt waren en van onze doctoren (ja hoor de zweden zijn doctoren in opleiding) hadden gehoord dat we gezond waren omdat we eruitzagen als verrimpelde oma’s konden we gaan eten en rustig slapen. Tuurlijk werd dit slapen vervangen door veel drank en het geweldige idee om elkaar de meest beschamende verhalen te vertellen... Om vervolgens onze benen alvast moe te maken door uren te gaan dansen maar wat een geslaagde avond, zweden weten toch ook wel hoe je moet feesten, en als klap op de vuurpijl werd onze avond afgesloten met de opmerking: “I really like to hang out with you guys” waardoor we natuurlijk allemaal heerlijk hebben geslapen. Enkele uurtjes later stonden we alweer naast ons bed om naar geisers, gekleurd water ect te kijken. Ontzettend goed plan alleen als je daar loopt met een kater en rotten eieren geur denk je af en toe wel even waarom ging ik niet gewoon rustig slapen gisteravond. Maar het was sowieso mooi en we hebben 1 van de 15 actieve geisers zien spuiten, dit klinkt echt vreemd maar het was wel cool zal binnenkort wat kiekjes op facebook zetten