Coromandel, Taupo ect - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anke Dings - WaarBenJij.nu Coromandel, Taupo ect - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anke Dings - WaarBenJij.nu

Coromandel, Taupo ect

Blijf op de hoogte en volg Anke

02 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is alweer een tijdje geleden dus ik zal zo kort mogelijk even proberen te vertellen wat ik de afgelopen tijd heb gedaan Dinsdag en woensdag (6,7 okt) kwamen onze Nederlandse vrienden Sybren en Mathijs (vrienden betekend in dit geval mannen die we de eerste dag in Auckland hebben leren kennen) weer op bezoek. Ze zaten vol met verhalen en hebben hier, languit liggend in het park, van genoten. ’s Avonds hebben we Sybren en Mathijs het uitgaansleven van Auckland laten proeven, wat misschien niet helemaal voor hun was weggelegd aangezien ze om 2 uur uit de kroeg werden gezet met de reden: jullie zijn te dronken haha. Dus terug naar huis, dag erna even aan een strandje weer fijn genoten van de zon en gebbq in ons eigen huisje
Zaterdag (10 okt) wilden we er weer even lekker met zijn 3e op uit. Dus zo gezegd zo gedaan. Auto gehuurd en rijden maar. Wel aan de linkse kant wat prima ging natuurlijk! (afgezien van het spookrijden en bijna achteruit in een beek rijden). Verbazingwekkend is het hier ook dat als je zien krijgt in een kopje koffie, je vervolgens 45 minuten moet rijden voordat je leven tegenkomt.
De reis ging deze keer naar Coromandel om nu echt te genieten van de Hot water Beach. Nadat we een schep hadden gehuurd konden we graven, maar het inpikken van een gegraven gat van andere bleek een betere optie. Nadat we enkele keren waren gepromoveerd naar een warmer gat, zaten we uiteindelijk in een gat waarin we bijna verbranden. Wat een bizar idee: graaf een gat ga erin zitten en je zit vervolgens in heerlijk heet water. Nadat het niet meer uit te houden was van de hitte vervolgde wij onze tocht naar Cathedral Cove waar we genoten hebben van prachtige uitzichten! Toen weer verder om een Siamese boom te bewonderen en een watervalletje te zien. En ja hoor tuurlijk wilde ik de rivier weer oversteken over de stenen. Het heeft even geduurd maar deze keer ging het toch echt mis en had ik achteraf gezien beter gewoon kunnen zwemmen. Ergens blijf ik toch altijd een beetje lomp…
Dinsdag kwamen Robbin en Ruud op bezoek, zo raar in Nederland wonen ze 1 straat van mijn ouders af en nu ben ik, aan de andere kant van de wereld, met ze aan het bijkletsen. En dat hebben we zeker gedaan, we raakten niet uitgekletst wat een top avond!
Stappen, slapen, brakken en school dat is mijn leven nu. En wat geniet ik ervan! Uitgaan dat kunnen we wel En telkens is het doel om optijd naar huis te gaan. Dat mislukt toch telkens weer een beetje. Zo gingen we gister (24-10-2015)alleen bowlen met die Zweden. Haha bowlen is trouwens echt niet mijn ding, nadat ik de tweede bal meteen met een boog bijna over de baan heen gooide was de geut vooral erg dikke vrienden met mijn bal. Vervolgens dan toch nog maar een drankje in de stad.
Zondag (25-10-2015) zijn we naar de carfair geweest om misschien een camper te kopen en YES we found him. Sam (onze camper en mede onze verkoper) wordt gewoon 2 maanden mijn huis, zon gek idee. Daarnaast is het ook heel gek dat je op een dag een camper koopt, je moet iemand vertrouwen die je nauwelijks kent. Vervolgens weer vertrouwd zonnen in het Albert Park en pepernoten bakken bij Stuart, haha die snapte helemaal niets van dat hele sinterklaas gedoe, maar hij had een oven en dat was zeer belangrijk: Maandag hebben we eindelijk de eerste levende Kiwi gezien in de dierentuin. Het is echt een grote vraag waarom ze die vogel als landsymbool hebben uitgekozen, het arme vogeltje kan niet eens vliegen..
Na een weekje hard aan onze scriptie te hebben gewerkt was het tijd om weer een weekendje op pad te gaan. En deze keer met onze eigen camper Sam. Om het weekend te starten gingen we eerst donderdag samen met de Zweden op stap. Het was de planning dat zij ons meenamen naar huis maar op de een of andere manier mislukte dit waardoor we vrijdag even tijd nodig hadden om op te starten. Nadat we goed hadden ontbeten en onze spullen hadden gepakt konden we gaan, dachten we. Onze lieve Sam stond vast geparkeerd waardoor onze eerste uitdaging begon. Na veel in en uit steken lukte het me om Sam te bevrijden van zijn beknellende plek en konden we onze toch richting Taupo starten. Het is echt leuk om in een camper te rijden, je zit hoog waardoor je alles ziet en je hebt mega veel ruimte. Ja I know ik ben klein misschien ligt het daar ook een beetje aan, maar toch. Nadat we 3 uur gereden hadden kwamen we erachter dat een autoverzekering ook niet onbelangrijk was, nou auto even langs de kant, telefoontje plegen en daar konden we weer verder. Onderweg hebben we een stop gemaakt om even een waterval te bezichtigen om vervolgens laat bij een camperplek aan te komen. Volgende uitdaging: draai de achterste stoel om zodat je het bed kan uitklappen. Uhm ja dat lukte ons natuurlijk niet waardoor we hulp gingen vragen in een cafe. Ik ben nog steeds blij dat de stoel niet wilde draaien want hierdoor leerde we George kennen. George was een man van 52 die hield van een biertje maar ook van gezelschap. Dus hij bood ons aan om 2 nachtjes bij hem op zijn oprit te komen slapen, we mochten ook bij hem in huis slapen wat wij natuurlijk niet wilde omdat we Sam wilde uitproberen. Vervolgens liet hij ons zien waar zijn sleutel hing zodat we gebruik konden maken van het huis als hij er niet was. Het was echt een heel vreemd gevoel dat iemand je zoveel geeft terwijl die je net 2 seconden kent. Toen begon onze eerste nacht in Sam het beviel prima ik kan er wel aan wennen! Helaas wel om 7 uur wakker door het licht, wat niet erg was want we gingen de Alpine crossing. Dus hup uit bed en snel klaarmaken, en daar stond George in de keuken ons ontbijt te maken. Volgens mij heb ik in al die tijd hier niet zo’n lekker ontbijt gehad, hier kon ik wel even mee vooruit. De Alpine crossing is een one-day trek waarin we verschillende landschappen zagen. Ik begon de wandeling met 20000 kleren over elkaar waarna ik in een hemdje liep waarna ik weer al mijn 19999 andere kledingstukken aantrok omdat ik op de top van de berg kennismaakte met de sneeuw. Het was echt prachtig, wat een beleving!! Na 7.30u lopen hadden we de tocht erop zitten waarna we even zijn gaan eten met de Zweden en vervolgens weer het huisje van George hebben opgezocht. Toen George thuiskwam had hij zijn nicht en tante bij, heel bijzonder was dat ze me meteen omhelsde en enorm aardig was. Je gaat bijna denken dat ze iets van je willen zo lief zijn die mensen hier! Daarna hebben we George goede adviezen gegeven over vrouwen waarna hij naar de kroeg aan de overkant vertrok en hebben wij lekker onder een dekentje op en bank, ja een BANK (wow 2 maanden geen bank gezien) een filmpje gekeken en erna geslapen als roosjes in Sam. De zondag hebben we tijdens ons tweede masterlijke ontbijt afgesproken met George om de 13e voordat we naar het zuidereiland gaan nog even hoi te komen zeggen en een hangi te komen eten. Geen idee wat het is, zal het jullie waarschijnlijk over 2 weken kunnen vertellen. Toen hebben we de Zweden opgepikt en zijn we gaan Kajakken in Taupo. Wat is dit leuk om te doen zeg! En wat helemaal leuk was, was dat Jacob zijn boot stuk was waardoor hij omkiepte. Okee ik ben echt geen goede vriendin want ipv hem helpen heb ik eerst minimaal 10 minuten moeten uitkijken dat ik niet uit mijn bootje kiepte van het lachen. Maar nadat ik uitgelachen was hebben we hem toch maar met al onze kajaks naar de kant toe geduwd waardoor hij ook weer deel kon nemen en we door konden kajakken naar de Maori kunst op de rotsen. Als een kreeftje kwam ik uiteindelijk van het water af, maar wat een top dag!

• 03 November 2015 - 00:48

Yolanda :

Wat een leuke gezellige Dagen heb je meegemaakt Geweldig dat je een camper hebt durven te kopen Blijf vooral genieten en goed je best doen, dan zorgen wij hier wel voor oma. Alles Komi en blijft goed gaan hier dus hopelijk bij jullie ook xx Yolanda